• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

BoekPlanner

  • Home
  • De boekplanner
    • Recensies
  • Gratis
  • Blog
  • Bestellen!
  • Over ons
    • Pers
  • Contact

Wat is jouw lezersbelofte?

11 juni 2018 By Jolanda Pikkaart 3 Reacties

Wat is jouw lezersbelofteWat beloof jij je lezers? Krijgen ze inzichten door jouw levensverhaal? Zorgt jouw boek ervoor dat ze even niet aan hun dagelijkse beslommering denken? Of dat ze op het puntje van hun stoel gaan zitten?

Schrijf je non-fictie? Dan is je lezersresultaat essentieel. Welke ontwikkeling maakt de lezer door als hij jouw boek leest? Welke vraag of welk probleem heeft hij? En welk antwoord of oplossing geef jij in je boek?

Verleid om te kopen

Een boek schrijven is een ding, maar je wilt het natuurlijk ook verkopen. Daarvoor is je lezersresultaat erg belangrijk. De lezer is op zoek naar vermaak, inzichten, spanning, persoonlijke ontwikkelingen of groei van zijn bedrijf. Schrijf je een zakelijk boek? Dan heeft jouw ideale lezer een probleem of een vraag. Hoe gaat jouw boek hem daarbij helpen? En welke stappen zijn er daarna?

Deel je geluk

De lezersbehoefte is per genre verschillend. Maar het is altijd een onderdeel van de aankoopbeslissing. Neem het verlangen van je lezers daarom serieus. Check het vooraf bij je proeflezers, je schrijfcoach of de uitgever.

Ben je tevreden? Deel dan je geluk. Je lezersbelofte noem je op de achterflap, in je boekpitch en waarschijnlijk in je inleiding. Het is de reden dat de lezer jouw boek koopt en daarom dus heel belangrijk. Neem het dus ook mee in je boekmarketing.

Wat beloven wij jou?

In de praktische boekplanner vind je een 52 weken kalender voor al je acties en heel veel praktische schrijftips van deze twee experts. De Boekplanner helpt jou om op efficiënte en geïnspireerde wijze je boek nu echt (af) te schrijven en uit te geven.

Wat is jouw lezersbelofte?

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar jouw lezersbelofte. Deel je het onder dit blog?

Jolanda Pikkaart – dé kleurrijke schrijfcoach

 

Gerelateerd

Categorie: non-fictie Tags: boekmarketing, lezersbelofte

Lees Interacties

Reacties

  1. Roel van Beveren zegt

    2 augustus 2018 om 20:51

    Mijn boek over leiderschap en persoonlijke ontwikkeling:

    Nieuwe inzichten over waarom wij als mens al zo lang doen wat niet bij ons past. Waarom we twijfelen of bang zijn om te veranderen en hoe we weer in onze kracht kunnen komen om ons eigen leven en die van anderen positief te beïnvloeden.

    http://www.roelvanbeveren.nl

    Beantwoorden
    • Jolanda Pikkaart zegt

      3 augustus 2018 om 06:19

      Roel. Dus welk resultaat heb ik na het lezen van je boek?

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Recente berichten

  • Stop met stopwoorden
  • Uitgever of zelf doen?
  • Boekpromotie, dat doet de uitgever toch?
  • De ideale lezer bij een kinderboek
  • Verbeter je schrijfkwaliteit, zoek een maatje

Categorieën

  • Blauwdruk/boekplan
  • Boekplanner
  • Boekpromotie
  • Fictie
  • Geen categorie
  • ideale lezer
  • non-fictie
  • Research

Recente reacties

  • Jolanda Pikkaart op Stop met stopwoorden
  • Karin Hut op De ideale lezer bij een kinderboek
  • Esther van der Ham op De ideale lezer bij een kinderboek
  • Helga op De ideale lezer bij een kinderboek
  • Anna Touw Smit op Research voor jouw boek – fictie

Copyright © 2023 · BoekPlanner

 

Reacties laden....